onsdag 20 november 2013

Parmesan kyckling snabbmiddag

Dagens inlägg blir tyvärr utan foton .... missade det. Men behövde komma på en snabb middag då jag tränade sent och orkar inte stå vid spisen. 

2 kycklingfiléer som jag delar. Lägg filen platt på skärbrädan och lägg handen på den och dela den sedan i tre tunna skivor. Lättare om man använder en tunn filékniv. Jag har nu sex tunna filébitar som jag först panerar i 2 uppvispade ägg som blandats med 1 dl parmesan ost. Sedan lägger jag dem på en tallrik med ströbröd som kryddats med svartpeppar och salt. Sen strör ja ströbröd ovanpå. Nu är de färdiga för att stekas i olja i 5-8 min.

Innan jag började lade jag in färdiga röstis i ugnen och så kokade jag broccoli till. När kycklingen var klar strödde jag på lite mer river parmesan. Klart! 

Kycklingen blir mycket saftig men tänk på att inte steka för länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar