lördag 14 december 2013

Praliner 2013


Praliner i långa banor. Jodå för mig är julen = julgodis. Jag bara älskar att hitta på nya sorter och att återuppta gamla favoriter. I år har det blivit 20 olika sorter. Alla har jag inte lagt ut recept på här men några. Sen missade jag visst att fota en sort dvs florsockerkanderade mandlar.  Men lite gott för ögat får det nog allt bli så här kommer mina praliner:


Glöggmarmelad


Havssaltstryffel


Smörkola


Mörk ischoklad


Citronkanderade mandlar


Nötkrämspralin


Cointreau ganasch


Limetryffel


Konjaks ganasch


Nougat och marsipan pralin


Kolafyllning


Kanderade Ingefärsknyten


Nöt och kola fyllning


Hallonganasch


Saffrans ganasch


Apelsinmarsipan


Aprikosmarsipan m nougat


Lakritstryffel


Dajm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar